Brak dokumentu źródłowego dla transakcji SPR z dnia, nr klienta
Błąd ten najczęściej powoduje niezafiskalizowana sprzedaż, przez co nie generuje się dokument WZ (wydanie zewnętrzne). Posiadając nr klienta i datę, należy odnaleźć sprzedaż w module [11] Sprzedaż -> Poprawa -> Odszukaj.
Aby sprawdzić, czy pozycja została zafiskalizowana, po ustawieniu się na wskazanej pozycji należy wybrać [F3] INFO. W ten sposób należy sprawdzić wszystkie pozycje danego klienta.
Niezafiskalizowana pozycja, której sprzedaż nastąpiła bieżącego dnia, może zostać dofiskalizowana.
Aby to zrobić należy ustawić się na pozycji sprzedaży w [11] Sprzedaż -> [P] Poprawa, a następnie za pomocą klawisza D — dofiskalizować. Dofiskalizowanie pozycji stworzy poprawnie dokument WZ.
Niezafiskalizowaną pozycję z dnia poprzedniego (pozycji z dni wstecz nie można dofiskalizować) należy usunąć za pomocą U + ALT + U w poprawie sprzedaży (niezafiskalizowanych pozycji nie korygujemy korektą sprzedaży. Jeśli korekta takiej pozycji została już wykonana, należy usunąć najpierw korektę za pomocą U + ALT + U, a następnie usunąć niezazfiskalizowaną sprzedaż U + ALT+ U)
Jeżeli pozycja posiada znaczki ZAFISKALIZOWANA należy stworzyć dokument WZ do sprzedaży.
W module [11] Sprzedaż -> Poprawa -> wybieramy pozycję -> Klikamy na nią prawy przycisk myszy -> Z menu wybieramy SPECJALNE > Zrób WZ dla zaznaczonej sprzedaży.
Po tych czynnościach można ponownie wygenerować raport, błędy nie powinny się już pojawić.
---
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.